Sebastian calling...

Så, då var det alltså dags för mitt första inlägg på den här bloggen.
Mitt namn är Sebastian Mårts och jag är 21 år gammal bosatt i Svärdsjö i dalarnas län.
Jag har följt Juve sen snart 10 år tillbaka, varför? 
     I många år har jag känt en förundran över italiensk fotboll, hur det kan vara så vackert. Det visade sig vara ganska självklart att mina ögon skulle dras till det vackraste laget Juventus, den oövervinnerliga maskinen från Turin. Det kändes så naturligt att börja följa Juve och idag är jag så otroligt glad över att få vara en hängiven supporter till världens bästa klubblag som för mig spelar i världens underbaraste liga, Lega Calcio!

Många snackar om att Serie A är en tråkig och långsam liga men för mig är det en njutning att se hur Juventus på ett taktiskt sätt manövrar ut sin motståndare och sen när Ale Del Piero sätter sin frispark i 4e övertidsminuten övergår njutningen i något som nästan kan klassas som en orgasm.

Visst älskar jag underhållande och vacker fotboll men om det ska krävas tråkfotboll för att nå framgång så kan jag acceptera det, så länge det är mitt Juventus som når den framgången. 
 
Jag vill även passa på och tacka Arash för att han har erbjudit mig att skriva ner mina tankar som rör Juventus på den här sidan, det har alltid varit lite av en dröm att få dela med sig av mina tankar som enbart rör Juventus till andra likasinnade.
     Mitt och Arashs mål är att ge alla er som älskar fotboll och framförallt Serie A och Juventus en djupare inblick på vad som händer i och runt omkring laget nu under försäsongen och framförallt sen när Serie A drar igång.


Med detta sagt så vill jag tacka för mig och jag hoppas innerligt att alla ni Juventus supportrar och även fans till andra lag kommer följa den här bloggen. =)



// Sebastian

Kommentarer
Postat av: AS Roma

Stackars tragiska tjuventini..

2009-07-30 @ 06:11:41
Postat av: Arash

Har du inget att göra grabben? ;)

2009-07-30 @ 12:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0