Intervju med Diego

Diego Ribas da Cunha stod för en skön debut mot Seongnam i sista gruppmatchen i Peace Cup. 3-0 slutade det och en av målskyttarna var just Diego. Målet var läckert! Tre stycken fina lätta bolltoucher åt vänster och ett snabbt avslut med vänstern ställde målvakten och försvaret.

"Jag drömde om att mitt första mål skulle vara speciellt, precis som detta. Jag hoppas det är det första av många mål, men tills dess är jag väldigt nöjd över min debut. Allt gick riktigt bra. Jag har inte spelat på två månader. Vi vann och jag nätade och det kunde inte ha gått bättre", säger Diego.

Ödmjuk som han verkar vara, tillägger han senare på en fråga angående frisparksläggare att "jag är inte här för att tävla med Del Piero. Han är en av världens bästa och förtjänar respekt, framför allt i detta lag."

Brassen öser även beröm över spelarna framför sig.
"Det är fyra spelare av högsta klass. Jag måste lära känna dem väl och förstå deras rörelser för att kunna veta vart de helst vill ha bollen, men med personer som dem lär allt bli lätt.

Diego anser sig passa bra i rollen som trequartista och nämnde att Ciro Ferrara förstår hans spelstil.
"Systemet passar idealt för mig. Mina lagkamrater är intelligenta och har testat positionen åtminstone en gång under sina karriärer. Det kommer inte vara något problem. En liten förändring, men mer offensivt."

"Med spelarna vi har, och den summa pengar vi har lagt ut i år så måste vi vinna. Detta är den mentalitet jag har funnit hos mina nya lagkamrater. Vi har en bra vinnarmentalitet i truppen. Vi vet att Champions League är en svår utmaning men vi är övertygade om att vi har chansen."

"Jag är här för att göra mitt jobb. Att få min yta... och vinna!"

(Källa: http://www.football-italia.net/)

Arash Moosavian

Kommentarer
Postat av: mutu kom tillbaka

håller du med mig att camoranesi skulle kanske vara en bra högerback ?

2009-07-30 @ 18:31:38
Postat av: Arash

Alltså... det kanske skulle funka men tror inte en sådan stor omgruppering och en helt ny position skulle vara så kul för honom. Sedan är det synd att slösa bort en stor del av hans otroliga offensiva kvaliteter. Så, nä, enligt mitt tycke är han bra där han är. Vi har ju Zebina som är skitbra enligt mig, vilket man har fått se snuttar av under försäsongen!

2009-07-30 @ 19:02:58
Postat av: trippelt i år !

han e ju så pass gammal också.kult att ni starta en blogg där man kan ha normala konversationer . tror på diego iår men tror ej att melo kommer glänsa iår inte giovinco heller

2009-07-30 @ 22:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0